Громадська організація

"Спілка безпеки управління"Антикорупція""


"Спілка безпеки управління"Антикорупція" надає консультативно-методичну допомогу у галузі права щодо дотримання прав людини, здійснює громадський контроль за дотриманням прав людини, виявляє можливі ознаки корупційних діянь, створює експертні групи за актуальними напрямками та залучає фахівців для участі в опрацюванні важливих питань забезпечення прав людини в діяльності правоохоронних органів, органів місцевого самоврядування та ін.
Сприяє послугам, пов’язаним з охороною державної та приватної власності."
[П`ятниця] [26.04.2024] [01:59]

Форма входу

Логін:
Пароль:

Категорії розділу

Антикорупція [95]
Хабарі та взятки [110]
Культура та мистецтво [11]
Здоров'я та спорт [2]

Юридична Адреса

вул.Сагайдачного, 63/1 каб.3,
м.Дрогобич, Львівської області, Україна, 82100
Тел: 063-577-77-10

Первинні осередки

- Луцьк
- Трускавець
- Мостиська
- Борислав
- Луганськ
- Одесса
- АР Крим
- Донецьк

Співпраця

- Республіка Польша
- Франція
- Іспанія

Пошук

Наше опитування

Чи вимагали у Вас хабар, взятку? Якщо вимагали, то хто саме? Працівник:
Всього відповідей: 1492

Каталог статей

Головна » Статті » Антикорупція

громадська антикорупційна експертиза НПА

ЕКСПЕРТНІ ВИСНОВКИ

За результатами громадської антикорупційної експертизи Рішення виконавчого комітету Дрогобицької міської ради від 16.08.2012 р. № 340 «Про затвердження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій»

 

Громадська організація «Спілка безпеки управління «Антикорупція»

Вул. Сагайдачного, 63/1, м. Дрогобич, Львівська обл., 82100

За фінансової підтримки ТО «ТОРО» в межах проекту «Запровадження громадської антикорупційної експертизи як інструменту підвищення прозорості та доброчесності публічної влади України» підтриманого Програмою розвитку Організації Об’єднаних Націй в Україні в контексті проекту «Зміцнення потенціалу державних і недержавних акторів для підвищення прозорості та добропорядності в Україні»

 

Протягом жовтня 2012 року громадська організація «Спілка безпеки управління «Антикорупція» здійснила громадську антикорупційну експертизу Рішення виконавчого комітету Дрогобицької міської ради від 16.08.2012 р. № 340 «Про затвердження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» відповідно до вимог Закону України «Про засади запобігання та протидії корупції», Закону України «Про звернення громадян», Закону України «Про доступ до публічної інформації», Постанови Кабінету Міністрів України «Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики».

 

1.               Найменуванн обєднання громадян, що здійснило громадську антикорупційну експертизу.

Громадська організація «Спілка безпеки управління «Антикорупція»:

Юридична адреса: вул. Сагайдачного, 63/1, м. Дрогобич, Львівська обл., 82100;

Голова Правління – Балог Олег Богданович;

Тел.: 0635777710, e-mail: Gosbu_antycor@ukr.net

 

2.               Предметом, проведеної громадської антикорупційної експертизи, є:

Суспільні відносини з приводу надання/споживання житлово-комунальних послуг з утримання жилих будинків і споруд та прибудинкових територій.

 

3.                Обєктом  громадської антикорупційної експертизи:

Рішення виконавчого комітету Дрогобицької міської ради від 16.08.2012 р. № 340 «Про затвердження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій»

 

4.                Мета громадської антикорупційної екпертизи:

Аналіз Рішення виконавчого комітету Дрогобицької міської ради на наявність у ньому корупціогенних чинників, які сприяють або можуть сприяти вчиненню корупційних правопорушень та розроблення рекомендацій стосовно їх усунення.

 

5.               Під час проведення аналізу Рішення виконавчого комітету Дрогобицької міської ради за формальними ознаками встановлено:

 

з/п

Аналіз НПА за формальними ознаками

1.

Розробник проекту

Виконавчий комітет Дрогобицької міської ради

2.

Дата, номер, назва акта, по якому проводиться громадська антикорупційна експертиза

16.08.2012 р., № 340, Рішення «Про затвердження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій».

 

3.

Мета прийняття НПА

 

Приведення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій для будинків комунальної власності територіальної громади м. Дрогобича у відповідність з економічно обгрунтованими витратами.

4.

Предмет правового регулювання

Суспільні відносини з приводу надання/споживання житлово-комунальних послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій

5.

Відповідність НПА національному законодавству

Не відповідає національному законодавству, а саме: п. 1, 7 ст. 30 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», ст. 5 Закону України «Про захист прав споживачів», п. 2.4.3. Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій

6.

Чи не шкодить прийняття НПА суспільним відносинам?

Прийняте Рішення шкодить суспільним інтересам, оскільки прийнятим НПА порушуються права та законні інтереси осіб, які виступають споживачами житлово-комунальних послуг з утримання жилих будинків і споруд та прибудинкових територій.

7.

Чи було оприлюднено проект НПА?

Проект Рішення був оприлюднений на офіційній веб-сторінці Дрогобицької міської ради.

8.

Чи відбувалася взаємодія з громадянським суспільством на стадії розробки НПА?

Взаємодія з громадянським суспільством на етапі прийняття Рішення відбувалася, проте жодних зауважень громадянського суспільства при розробці та прийнятті до уваги розробником проекту не прийнято.

9.

Чи було оприлюднено Рішення виконавчого комітету Дрогобицької міської ради «Про затвердження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій»?

Рішення виконавчого комітету Дрогобицької міської ради «Про затвердження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» на офіційному веб-сайті Дрогобицької міської ради оприлюднено не було.

 

 

 

6.                Під час проведення громадської антикорупційної експертизи встановлено такі корупціогенні чинники:

 

з№/

Норма Рішення та її зміст

Виявлені елементи корупції

Застереження експерта

Рекомендації

1.

«Затвердити перелік, періодичність та строк надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій»

Дискреційні повноваження, що дозволяють органу місцевого самоврядування повністю чи частково встановлювати механізм здійснення правових дій, їх послідовність, строки реалізації.

Відповідно до Додатку № 3 до Рішення виконавчого комітету Дрогобицької міської ради встановлено, що поточний ремонт проводиться у міру необхідності. Таким чином, не регламентовано періодичність проведення такого ремонту, що дозволить виконувати такі дії по мірі бажання уповноважених осіб, а не по фактичному стану даних елементів.

Встановити періодичність проведення поточного ремонту у чітко регламентовані строки

2.

«затвердити  перелік обовязкових послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій для населення м. Дрогобича»

Порушення балансу інтересів та встановлення надмірних обтяжень для отримувачів публічних послуг

Шляхом встановлення даного положення порушується, передбачене ст. 5 Закону України «Про захист прав споживачів» право вільного вибору необхідних їм послуг. Окрім цього, таке положення не передбачене й у інших НПА, таких як: Правила утримання жилих будинків та прибудинкових територій, Порядок формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, де визначений  лише загальний перелік житлово-комунальних послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.

Скасувати перелік обовязкових послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій населення м. Дрогобич. Перелік послуг, які будуть надаватися споживачеві  повинен визначатися безпосередньо через укладений договір із споживачем.

3.

«з метою приведення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій для будинків комунальної власності територіальної громади м. Дргобича у відповідність з економічно обгрунтованими витратами»

Хибні цілі та пріорітети

При затвердженні нових тарифів врахована лише відповідність з економічно обгрунтованими витратами, причому поза увагою залишається факт доступності житлово-клмунальних послуг усім споживачам, гарантії  соціального  захисту  населення  при  оплаті  за
житлово-комунальні  послуги  та  випередження  зростання   доходів
населення   над   зростанням   цін/тарифів  на  житлово-комунальні
послуги. Таким чином, не враховані усі принципи державного регулювання цін/тарифів на житлово-комунальні послуги. Тому виконавчий комітет Дрогобицької міської ради переслідує хибні цілі та пріорітети, перевищуючи при цьому владні повноваження.

Врахувати при прийнятті нового Рішення про затвердження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій усіх принципів регуляторної політики держави з приводу встановлення тарифів на вищезазначені послуги та довести до відома громадян їх структуру.

4.

Затвердити:

«Перелік обов’язкових послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій»;

«Тариф на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій для будинків з різною кількістю та вартістю послуг Комунального підприємства «Житлово-експлуатаційне об’єднання»Дрогобицької міської ради»;

«Вартість послуг з технічного обслуговування та ремонту ліфтів»

Надмірна свобода нормотворчості

Таким чином, виконавчий комітет Дрогобицької міської ради зловживає своїм монопольним становищем, розробляючи Рішення без урахування громадської думки та встановленням тарифів на власний розсуд, причому практично у більшості багатоповерхових будинках тарифи збільшено в 2 рази.

Відмінити Рішення виконавчого комітету Дрогобицької міської ради від 16.08.2012 р. та провести громадські слухання з питання розроблення та затвердження нових тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових териорій.

 

Таким чином, Рішення виконавчого комітету Дрогобицької міської ради від 16.08.2012 р. № 340 «Про затвердження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» містить ряд корупціогенних чинників, а саме таких як: дискреційні повноваження, що дозволяють органу місцевого самоврядування повністю чи частково встановлювати механізм здійснення правових дій, їх послідовність, строки реалізації; порушення балансу інтересів та встановлення надмірних обтяжень для отримувачів публічних послуг; хибні цілі та пріорітети; надмірна свобода нормотворчості. Окрім цього, дане Рішення суперечить нормам національного законодавства, що закріплені у п. 1, 7 ст. 30 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», ст. 5 Закону України «Про захист прав споживачів», п. 2.4.3. Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій.

Проаналізувавши корупціогенні чинники, наявні у Рішенні виконавчого комітету Дрогобицької міської ради від 16.08.2012 р. № 340 «Про затвердження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій», слід визнати такий нормативно-правовий акт незаконним та скасувати його дію. На основі вищевикладених рекомендацій з урахуванням громадської думки та інтересів споживачів, провівши громадські слухання, розробити нове Рішення.

 

 

 

Експерти:

 

Балог О. Б.                                                            _______________

Галишин А. В.                                                      _______________

Швед С. І.                                                              _______________

 

 

«1» листопада 2012 року

Категорія: Антикорупція | Додав: vicadm (06.11.2012)
Переглядів: 1041 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Додаткове меню

Друзі сайту

Інтернет газета

Президент України

Кабінет Міністрів України

Голова Верховної Ради України

Упоноваженний з прав людини

сайт Бистрого

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
free counters