«Свято
наближається»! А що ближче свято виборів, то більше бруду ллється з екранів
телебачення, нав’язливіше роздаються різноманітні газетки-брошурки-подарунки
потенційним прихильникам не надто відомих кандидатів.
Питання «За кого голосуєш?» стає, як ніколи, на часі й
котиться відлунням по всій Україні і найчастіше у віддалених містах і селах
відповіді не знаходить.
Найперше тому, що люди мають до диспозиції обмежену
телебаченням інформацію, яка навряд чи спрямована на те, щоб розповідати
біографії у форматі: хто, звідки і для чого. Все зображується швидше у
найкращих традиціях вітчизняного зомбування і загравання з виборцем у стилі:
«вони – погані, ми – хороші». І ми стаємо свідками театру абсурду коли і
опозиція, і влада в унісон кричать: «досить». І судячи з того, що їхні ролики
йдуть одне за одним, можна зробити висновок, що кричать вони це одне одному.
Кричать досить неефективно, але попри все – це їхній реальний формат
передвиборчого діалогу.
Взагалі цікаво й інформативно виходить: одні показують
Україну очима безпритульного песиміста, інші – крізь рожеві окуляри з
діоптріями великого калібру: де не глянь – все прекрасно. А що з цього розуміє
виборець? Мабуть, найперше приходить відчуття якоїсь невідповідності з
реальністю. Часто здається, що подолано не «руїну», а країну, що покращення
набуло якогось нового, далеко не цензурного значення. Комуністи все повертають
народу і взагалі тяжіють повернути все як було (замовчуючи про свої власні статки),
а це вже подвійна утопія, в яку навіть пенсіонери сходу вірять не дуже охоче,
зважаючи на успішний тандем з Регіонами і все виконане покращення з суцільним
добробутом. Мороз - кається за всі свої помилки і коаліції, Королевська бере до
себе Шеву і вони рухаються вперед, а вперед – це передвиборчий спуск у шахту і
купа обіцянок… Усі усміхнені, привітні, сповнені поглядів в камеру і
впевненості у тому, що «Showmustgoon». І це шоу рухається на ТВ, афішується на біг-бордах,
скніє в партійних наметах, а також у ваших поштових ящиках …
Де взяти правду? Ніхто ж собі не ворог – всі писатимуть
про час теперішній, апелюватимуть на чомусь вічному як безробіття, зарплата,
занепад, ціни на газ, політичні репресії і т.д. Додаватимуть час невизначено
майбутній з обов’язковим «ми прийдемо», а далі на вибір: економічне зростання,
покращення демографії, безліч робочих місць. Все й відразу. Напевно, тому й неефективна та їхня
реклама, бо в миттєвість змін заразне вірять навіть діти.
Про кандидатів з виборчих округів взагалі хочеться
помовчати… або поплакати. Бо крім плакатів на зразок «Я йду до влади» (дата,
підпис) чи привітань з Днем Незалежності і з Новим роком (для гарантії успіху)
зрозуміти (якщо нема фото) хто тепер такий щедрий на добрі слова важко.
Отож приходить сумний як могильна плита висновок: не маєш
інтернету – раб непоінформованості, або дезінформації. Отож, як сарафанне радіо
подасть історію кандидата – так і складеться рейтинг.
Країна зараз стоїть на дуже тонкій межі. Пан або пропав –
це якраз про ці вибори. А більшість наших громадян залишаються у хиткій
невизначеності: позбавлені повної інформації – позбавлені справжнього вибору.
Ймовірно, чекати правди і справедливості від жовтневих
«щурячих перегонів» не варто. Лишається надія на ланцюгову реакцію… Хочеться,
щоб цього разу з урахуванням того, що ОБОВ’ЯЗКОВО потрібно ставити за мету
подальші дії, а не зміну кольорів прапору правлячої сили і спочивання
(деградування?) на переможних лаврах.
прес-секретар громадської організації "Спілка безпеки управління "Антикорупція".
|